Alcoholica / drank algemeen > staat van een volle fles
18 messages
18 messages
|
1955-chevy
Moderateur
|
Voor de verschillende typen alcoholische dranken gelden ook andere regels voor wat betreft het bepalen van de staat. |
|
pegag
Moderateur
|
Zeker, mijn supermarkt waardeert de meeste biersoorten in redelijke staat op 10 eurocent per item. Even zonder gekheid, misschien moet je in dit geval de mogelijkheid creëren om container en inhoud apart te kunnen waarderen. |
|
Boekenmagazijn
|
Ik kwam er zojuist achter dat de flessen wijn en bier in mijn shop zomaar gedegradeerd waren naar "Halfvolle fles". Dat schijnt bij alle aangeboden flessen in de rubriek Alcoholica/drank te zijn gebeurd. Het is natuurlijk een kleine moeite om het even te verbeteren, maar het zou wel zo vriendelijk zijn geweest als de betrokken verkopers op de hoogte waren gesteld van deze automatische aanpassing. |
|
Arwin
Moderateur
|
Je hebt helemaal gelijk. De toelichting bij de catalogus waarde moet overigens ook nog aangepast + nog wat andere dingen. |
|
Boekenmagazijn
|
Bedankt. Ik zie dat er wel meer dingen op een heel vreemde manier verkeerd zijn omgezet. Zoals bij 1023231 en 1023233. |
|
Arwin
Moderateur
|
Iedere verzamelaar die zijn verzameling niet verborgen heeft, heb ik ook een mail gestuurd.
Bij 1023231 zie ik geen vreemde dingen, of je moet de staat van de fles bij Carl bedoelen. De meeste zullen bij een volle fles de hoogste kwaliteit hebben opgegeven, dus ik verwacht dat het bij de meeste goed is gegaan. Bij 1023233 staat normaal bij formaat, terwijl het duidelijk om een miniatuur gaat.
Dit is niet het gevolg van een verkeerde omzetting, maar komt doordat als je niets bij formaat invult, daar altijd het formaat "normaal" wordt ingevuld.
In dit geval komt het doordat het door iemand (van buiten de drank rubriek, ik begrijp niet dat dit nog steeds kan) is nagekeken.
Koos gaat het formaat nog voor alle huidige items automatisch inlezen, dan wordt deze fout overschreven. |
|
Boekenmagazijn
|
Allebei de flesjes zijn geen Louter Kabouter en geen jenever. Beide zijn van Herman Jansen (die ook het merk Louter Kabouter maakte, wat hiervan volgens mij echter niet het merk is, net zo min als bij 1023211) en beide zijn likeur, resp. Blue Curaçao en Cherry Brandy (die ontbreken als Subsoort). In de historie is te zien dat er flink mee gerommeld is en ik kan dat niet anders verklaren dan dat er achter de schermen benamingen gewijzigd zijn. |
|
Arwin
Moderateur
|
Dat staat absoluut, 100% los van de recente aanpassingen.
Chevy kan geen namen samenvoegen, en ik heb het nog niet gedaan. |
|
Boekenmagazijn
|
Okee. Heeft daar dan iemand in een vlaag van verstandsverbijstering gehandeld? Of stonden ze oorspronkelijk in een andere rubriek, waar de gegevens wel enige logica hadden? P.S. Kan een beheerder nieuwe subsoorten aan de gesloten lijst toevoegen?! Of moet René dat doen? |
|
Arwin
Moderateur
|
Nee, dat zou ik kunnen zien.
Ik zie dat de invoerder "louter kabouter" in de titel heeft gezet. (boven "liqueur" meen ik een kabouter te kunnen zien, dat zal misschien de reden zijn)
We moeten nog met subsoorten en regio's aan de slag. |
|
Jilles
Moderateur
|
"Louter kabouter" stamt af van de reclamekreet: Drink Louter Kabouter. zie: 2018195 Het kaboutertje, dat lange tijd de flessen sierde is Pinneke Proost en is ontworpen door Marten Toonder en uitgevoerd door Hans G. Kresse. Een en ander is na te lezen in 415805 |
|
Arwin
Moderateur
|
Hier staat een mooi (incompleet) overzicht van wat er allemaal te verzamelen is rond Pinneke. |
|
Jilles
Moderateur
|
Met uitzondering van die vrachtauto, die rijdt gewoon in Groningen rond. |
|
Arwin
Moderateur
|
Voor genoeg geld, is alles te koop. |
|
Boekenmagazijn
|
Klein vraagje: is het niet dubbelop dat miniaturen onder "Soort drank" apart vermeld staan, terwijl je ook bij "Formaat fles" kunt kiezen voor Normaal of Miniatuur?
En niet dat er al niet genoeg velden zijn, maar is "Soort dop" niet ook zinvol? |
|
Arwin
Moderateur
|
We zijn er nog druk mee bezig Peter.
Dat weet ik niet. |
|
Boekenmagazijn
|
Het is geen rubriek waar ik overmatige interesse in heb, dus voor mij hoeft het niet. Ik kwam wat gelijksoortige flessen tegen met verschillende afsluitingen, dus vroeg ik het me af.
Het schijnt overigens niet mogelijk te zijn te selecteren op Brouwer/bottelaar, d.w.z. er zijn er een paar maar je krijgt nergens resultaten. P.S. Wie is Koos nu weer? |
|
Arwin
Moderateur
|
Alles kan.
Ai, dat had ik nog niet gezien.
Een van de programmeurs uit het Catawiki team (je kent hem waarschijnlijk wel als Kozy) |